Suzannes

Het is een jaar of vier geleden dat punkband de Suzannes voor het laatst optrad. In Enschede in 2007 tijdens een Nobosessie na een pauze van tien jaar. Het optreden dat daaraan voorafging was op dat moment tien jaar geleden. In 1997, twintig jaar na het slotconcert in de Vestingbar. Het leek mij een goed idee om het volgende optreden van de Suzannes in 2017 te laten plaatsvinden, opnieuw tien jaar later. Ik was er dan ook niet echt happig op om eerder op te treden toen de bassist mij benaderde voor een optreden in Babylon in Woerden ter ere van het dertigjarig bestaan van dit jongerencentrum. Waarvan hijzelf de voorzitter is.

Ik talmde nogal met antwoorden op zijn vraag of ik mee wilde doen. Ik had geen zin maar wilde tegelijk geen spelbreker zijn als de andere drie leden besloten om toch te gaan optreden. Ook Mijn Vrouw drong aan. Zij heeft de Suzannes nooit zien optreden. Bij het optreden in de Melkweg in '97 waren de kinderen nog klein, het optreden in Enschede was op een maandagavond aan de andere kant van Nederland. Ik herinnerde me dat De Gitarist bij het vorige optreden had gezegd dat als we een volgende keer zouden optreden dat hij er dan graag blazers bij wilde hebben. Dit trok mij over de streep. Als we dan nog eens gaan optreden dan doen we het anders. Geen herhaling van de eerdere reprises.

In februari kwamen we met zijn vieren, de vier originele Suzannes, bij elkaar in Amsterdam. Een avond met eten en herinneringen ophalen. Sterke verhalen over vroeger, de goeie ouwe tijd toen we nog jong waren en de wereld gingen veroveren. Vrij snel bleek dat De Drummer zich terugtrok. Hij is de enige van ons vieren die niet meer speelt. Hij zag er tegenop te gaan oefenen. We moesten op zoek naar een Nieuwe Drummer. Die te vinden bleek niet al te moeilijk en we startten met repeteren in april.

(Wordt vervolgd)

Het optreden van de Suzannes vindt plaats op zaterdag 11 juni a.s. In Babylon in Woerden

Reacties

Anoniem zei…
t Is op zaterdag 11 juni! (9 is op een donderdag..)

Populaire posts