Oude rockers

Je bent nooit te oud om rock&roll te spelen, lijkt het wel. Dat blijkt op De Parade waar ik op twee opeenvolgende avonden oude rockers hun kunstjes zie vertonen. Op donderdag speelt in het Correct Café op De Parade Johnny's Rattle Shaking Blues Band en op vrijdag Page. Van de laatste band had ik nooit gehoord maar vanaf het moment dat de zanger zijn eerste noot zingt zijn mijn oren gespitst. Een fantastische stem die me vaag bekend voorkomt. Het blijkt Michel van Dijk te zijn, ooit zanger van de band Alquin, niet één van mijn meest favoriete Nederpopbands want nooit zo'n fan geweest van symfonische rock, maar wel een fantastische stem. Omder leiding van gitarist Erwin de Ligt, met een hele koffer vol effectpedalen, speelt de band covers van bekende en onbekende rocknummers maar ze doen dat zo origineel en opzwepend dat de hele tent, jong en oud, aan het eind van het optreden lekker staat te swingen.

Hetzelfde gebeurde de avond ervoor bij Johnny's Rattle Shaking Blues Band die geen rock maar bluesrock spelen. Eigenlijk hetzelfde recept, bekende en minder bekende nummers, aanstekelijk en lekker strak gespeeld onder leiding van John de Vaal, ditmaal niet in gouden pak, maar in vest met een mooie patroongordel om waarin geen patronen maar mondharmonica's gestoken zitten, keurig op een rij. Ook hier valt me op dat zowel jong als oud geniet van een uurtje heerlijke ouderwetse rock&roll-muziek. Leeftijd geen bezwaar, zegt men dan en muziek overbrugt generatieverschillen.

Reacties

Populaire posts