Man met huisje


Al enige tijd maak ik tekeningen op mijn mobiel, de Nokia N900, maar ik wist nooit hoe ik de door mij met MyPaint gemaakte tekeningen moest exporteren naar een formaat voor het web. Nu heb ik op mijn laptop ook MyPaint en zie ik pas hoe geweldig dit programma is. Net als in Photoshop kun je met lagen over elkaar werken en met een touchscreen en een stylus kun je tekeningen maken, bijvoorbeeld op een Wacom maar ook onderweg op mijn mobiel. De twee vorige tekeningen (C & A en Tram 21) in dit blog zijn op dezelfde manier gemaakt, de twee tekeningen in Groningen (V & D en Mexx) zijn gemaakt met Tekening (V & D) en PenPen (Mexx). Daarbij is geen tussenkomst van een computer of laptop nodig maar in die programma's is veel minder mogelijk, het zijn simpele notitieprogrammaatjes, geen tekenprogramma's.

Reacties

Populaire posts