Stukafest Rotterdam 2012

Ook dit jaar bezoeken we met de collega's Stukafest Rotterdam. Ieder jaar weer een klein feestje. Samen kiezen we drie dingen uit (dit jaar slechts twee) en rijden gezamenlijk langs de studentenhuizen. Deze studentenhuizen zijn een belangrijk deel van de attractie van Stukafest. Het achter de gordijnen kijken bij iemand anders blijft aantrekkelijk en onderdeel van de pret van Stukafest.

Ditmaal starten we in de Rivierstraat in een huis dat overduidelijk aan een geneeskundestudente toebehoort. Hier treedt René van Meurs op. Uit Schipluiden. Via Twitter waarschuwt hij dat we op het aanrecht moeten zitten, maar dat valt mee. Ik word gelukkig niet opnieuw voor de vader van Lucienne aangezien, maar samen met Frederieke ben ik wel de enige met kinderen. We lachen vrolijk mee, René doet het goed en we stappen weer op de fiets.

Naar het vroegere belastinggebouw in de Puntegaalstraat. Ik ben er heel lang geleden geweest om een btw-nummer aan te vragen, maar toen moest ik door een achterdeurtje naar binnen. Ditmaal gaan we door de hoofdingang. Wat een prachtig gebouw en wat een prachtige kamer waar we in terecht komen. Er is zelfs een podium voor Amarins et le gatte negre die we hier zien. Drie vrolijke dames met aanstekelijke muziek met ukeleles, gitaren en een accordeon. Begeleid door twee heren op de achtergrond op cajon, trommels en staande bas. Op de foto een gedeelte van het instrumentarium.

Ik kijk nog even bij de interactieve robotband maar dat is me iets te saai en te vaag en vind al snel mijn collega's terug, om de hoek bij Grounds. We drinken een glaasje en dan stap ik opnieuw alleen op mijn fiets voor het slotconcert van Jenny Lane, iets waar ik geen hoge verwachtingen van heb. Ik spreek nog wel even de organisatoren die geloof ik behoorlijk tevreden zijn, op de laatste dag is zeventig procent van de kaarten verkocht.

Ik neem een kijkje in het nieuwe Worm waar ik nog niet eerder was en dat er net als het oude Worm weer geweldig uitziet. Als ik genoeg heb van Jenny Lane fiets ik naar huis. Redelijk vochtig maar niet zo nat als het compleet verregende Stukafest van vorig jaar. Volgend jaar zeker weer naar Stukafest Rotterdam! (En misschien ook eens een keertje in een andere stad, Delft of Utrecht bijvoorbeeld.)

Reacties

Populaire posts