Philip Glass op Delft Fringe

Twee keer een half uur lang ben ik Philip Glass. Op vrijdagavond spelen we met Het Vermoeden de voorstelling Philip Glass koopt een brood tijdens Delft Fringe in Blueberry's Lunch Café. Delft Fringe is een theaterfestival op onverwachte plaatsen met 200 acts op 100 locaties en met 1000 voorstellingen. Een festival waar helaas nog te weinig mensen vanaf weten. Ondanks vele banieren in de stad om de locaties aan te geven, leeft het niet echt in de stad. Ook is niet van te voren duidelijk wat het niveau is van een voorstelling en dat niveau loopt nogal uiteen.

Dat neemt niet weg dat wij met veel plezier onze twee voorstellingen spelen voor een publiek van ca. 15 man, de eerste keer, en ca. 25 man, de tweede keer. Omdat Pim om privéredenen niet langer de rol van Philip Glass op zich wilde nemen, was het de meest logische keuze dat ik zijn rol zou overnemen. Dus de eerste voorstelling om zeven uur 's avonds is mijn vuurdoop. Wonderlijk genoeg ben ik niet eens al te zenuwachtig. Ik voel me goed voorbereid, ik ken mijn tekst en weet wat ik moet doen. De drie anderen hebben de voorstelling al vier keer voor publiek gespeeld en ik weet dat ik op hen kan vertrouwen. Toch is de eerste nog een beetje onevenwichtig. Op ca. driekwart van de voorstelling zakt onze concentratie wat in maar we weten ons er goed doorheen te slaan.

Tussen de eerste en de tweede voorstelling lopen we naar een terras om te eten. Ik heb net als al eerder toen we van de parkeerplaats bepakt en bezakt lopend op weg waren naar de speellocatie, het bijzondere warme gevoel om met een groep toneelspelers gezamenlijk op weg te zijn. Wij tegen de rest van de wereld. Een heerlijk en lang vergeten gevoel.

Voordat we voor de tweede keer op gaan flyeren we nog wat op de markt en dat levert nog wat extra bezoekers op. Ondanks een dronken man in het publiek, die gelukkig al snel het pand verlaat, spelen we een evenwichtiger voorstelling dan de eerste keer en moe maar voldaan drinken we gezamenlijk een glas aan de bar en bedanken Taco, de eigenaar van Blueberry's. Net als vorig jaar, toen ik met Marjanne Tsjechov speelde in De Klomp, werden we hier goed ontvangen en geholpen. Volgend jaar doe ik graag weer mee met Delft Fringe.

In september spelen we Philip Glass koopt een brood nog een aantal keren. De data zijn nog niet bekend maar houd dit blog in de gaten als je benieuwd bent geworden naar de voorstelling.

Reacties

Populaire posts