Discordia: Weiblicher Akt 8: Dumas/LaDame/DeSade

Drie dames converseren in aflevering 8 van de serie Weiblicher Akt van Discordia. De achtste aflevering, de derde die ik zie. Deze, Dumas/LaDame/DeSade, gaat over Marguérite de hoofdpersoon uit La Dame aux Camélias van Alexandre Dumas fils en zoals alle afleveringen uit de serie over de positie van de vrouw. De drie vrouwen vertellen het verhaal van het boek en het toneelstuk en filosoferen daarnaast, geholpen door onder andere markies De Sade en Simone de Beauvoir, over vrouwen, prostitutie, onderwerping.

Er is weer veel te lachen, want een grap vertellen, dat kunnen deze comediennes als geen ander, en veel om over na te denken, toch kon ik me deze keer minder goed concentreren dan bij de eerdere afleveringen uit de serie. Mijn aandacht zakte regelmatig weg. Toen ik de voorstelling zag was ik halverwege het boek (zie mijn vorige blog daarover) en dat vond ik een stuk spannender dan deze theatrale discussie. Jammer.

Reacties

Populaire posts